שילוב
מרואיינים בתשלום
זוהי שיטה שתפסה תאוצה בשנים
האחרונות בתכניות טלוויזיה בהם בדרך כלל, הצופה אינו יבחין בין ראיונות משולמים
לבין ראיונות שהתקיימו לשם החלטה מערכתית. שיטה זו גורמת לערוצים המסחריים להפיק
במידה רבה תכניות העוסקות בסגנון חיים צרכני ובמידה קטנה תכניות המעודדות עיתונאות
ביקורתית. שילוב מרואיינים בתשלום בתכנית נועד להעניק מידע סמכותי ואמין שמטרתו
לקדם אינטרסים של אותם אנשים. דרך שיטה סמויה זאת, המפרסמים נהנים מיתרון האמינות
של התוכן, ואילו גופי השידור, מפיקי התכנית רואים מכך רווח כלכלי.
כתבה
בחרתי
בכתבה זו משום שהיא מראה לנו שהשיטה של "שילוב מרואיינים בתשלום" תופסת
תאוצה בשימושיה בתכניות טלוויזיה. למרות החוק שאוסר על פרסום של תוכן שיווקי/פרסום
סמוי בתכניות, גופי השידור לרוב בוחרים לעבור על החוק ולקיים זאת. הם מציעים
למרואיינים הצעה שאם תשלם סכום כזה של כסף - 70 אלף אתה תקבל 10 ראיונות בתכנית
הבוקר בערוץ 2. המרואיינים מקבלים אפשרות להתפרסם ואילו גוף השידור זוכה לרווח
כלכלי. בהצעה נכתב כי המחיר הוא בשביל להעלות חומרים לאתר רשת, אך האמת היא שמדובר
פה בהצעה למכירת תוכן שיווקי לכל דבר ועניין.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה